قیمت لوله پلیکا

قیمت لوله پلیکا

لوله پلیکا از اولین لوله استفاده شده در صنعت ساختمان محسوب می شود ، هنوز هم هستند ساختمان هایی که برای بخش لوله کشی ساختمان از جنس لوله پلیکا استفاده می کنند ، قیمت مناسب ، کاربرد فراوان مخصوصا در بخش آب شرب ، حمل و نقل و اجرای آسان از مزایای لوله پلیکا می باشد.

لوله پلیکا لوله هایی معمولا به رنگ خاکستری یا سفید رنگ هستند که از مواد پلیکا تولید می شوند ، به دلیل ساخت و تولید آسان و وزن کم آنها جهت انتقال در ابتدای تولید توانست طرفداران بسیاری برای خود پیدا کنید ، قیمت مناسب این محصول در کنار اجرای ساده آن باعث شد که اکثر مردم برای اجرای سیستم لوله کشی ساختمان خود از این لوله ها استفاده نمایند . این لوله ها نه تنها پر طرفدار ترین بلکه پرکاربردترین لوله دهه 60 از نظر مقدار تولید و مقدار مصرف می باشند .

 

خواص لوله پلیکا

لوله پلیکا بصورت کامل از مواد پلیکا ساخته می شوند ، این لوله ها مقاومت نسبتا خوبی در مقابل ضربه دارند و به دلیل خاصیت مواد تشکیل دهنده می توان از آنها در بخش آب شرب و فاضلاب های بهداشتی استفاده نمود ، لوله پلیکا زنگ نمیزند ، پوسیده نمی شود و باکتری ها بخاطر سطح صیقلی داخل آن رسوب نمی کنند ، تحمل گرمایی لوله پلیکا نسبتا خوب می باشند و رسانای ضعیفی برای حرارت می باشند و مناسب عایق حرارتی جهت کار در بخش های تاسیساتی می باشد

 

انواع لوله پلیکا

لوله پلیکا از نظر کاربرد و محل به کار گرفته شدن به سه دسته اصلی تقسیم می شوند

لوله پلیکا فشار ضعیف یا لوله پلیکا معمولی

لوله پلیکا فشار ضعیف معمولا در بخش تهویه ساختمان و لوله کشی سطح معمولا مکان هایی که فشار و تحمل بالا نیاز نباشد استفاده می شود ، این لوله ها معمولا عایق خوبی برای صدا نمی باشند و مقاوت کمتری نسبت به سایر لوله پلیکا برخوردارند .

لوله پلیکا نیمه قوی یا لوله پلیکا فشار متوسط

این لوله ها که از پر کاربردترین لوله پلیکا محسوب می شوند از مقاومت نسبتا خوبی برخوردار هستند و قالبا در سیستم لوله کشی و فاضلاب ساختمان مورد استفاده هستند ، البته نوعی از این لوله موسوم به لوله برق پی وی سی هستند که برای عایق کردن سیستم برق کشی ساختمان مورد استفاده هستند.

 

 

 

لوله پلیکا فشار قوی

لوله پلیکا فشار قوی از مستحکم ترین نوع لوله پلیکا محسوب می شود ، این لوله معمولا در بخش انتقال در فواصل زیاد و یا بخش فاضلاب و لوله کشی شرکت های صنعتی که حجم فاضلاب و مواد انتقالی بالا است و نیاز به تحمل فشار و ضربه بالایی نیاز است استفاده می شود ، از جمله کاربرد های لوله پلیکا فشار قوی عایق کردن و یا روکش کردن لوله دیگر در بخش هایی که احتمال فشار و یا صدمه باشد می باشد .

 

از لوله پلیکا معمولی (سایز ۶۳ به بالا) جهت مصارف هواکشی باید استفاده نمود و استفاده از آن جهت تخلیه فاضلاب توصیه نمی شود.

 

از لوله پلیکا نیمه قوی و قوی (سایز ۶۳ به بالا) جهت استفاده در تخلیه فاضلاب استفاده می شود.

 

همچنین در مواردی که نیاز به عبور کابلهای مخابراتی و برق از زیر زمین است، از پلیکا سایزهای بالا استفاده می شود و پیشنهاد ما به شما در مواردی که کابلها از نقاطی عبور می کنند که تردد اتومبیل و وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اتفاق میفتد، استفاده از لوله پلیکا قوی است، زیرا در برابر فشار بیرونی بسیار مقاوم بوده و مانع آسیب دیدن به کابلها می شود.

 

بطور کلی مزیت لوله پلیکا به شرح زیر می باشد

1. مقاومت به خوردگی : وخیم شدن خطوط لوله آب به دلیل خوردگی در لوله قدیمی آهنی ، توانایی ما برای فراهم کردن آب نوشیدنی سالم را تهدید می کند. لوله پلیکا نسبت به خوردگی خارجی زیرزمینی و همچنین خوردگی داخلی لوله آسیب ناپذیرند.

 

2. مقاومت شیمیایی : لوله پلیکا دارای مقاومت عالی در برابر طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و نیز مواد شیمیایی ضدعفونی کننده هستند. لوله پلیکا با کمترین خطر برای خوردگی متریال از طریق لوله برای بیشتر پروژه های زیربنایی آب مناسب اند و همچنین می توانند بیشتر اسیدهای قوی ، قلیایی و محلول های آبی (به جز اکسید کننده های قوی) ، هیدروکربن های آلیفاتیک ، فلورایدها ، روغن های معدنی و … را انتقال دهند.

 

3. کاهش شکستگی و انسداد در خطوط لوله فاضلاب : یک نگرانی عمده در هر سیستم خط لوله ، مسدود شدن لوله است. پوشش فوق العاده صاف لوله پلیکا وقتی با یک لوله مسی ، بتن مقایسه می شود ، مقاومت در برابر جریان آب را کاهش می دهد و باعث می شود که آب با فشار مناسب به مقصد مورد نظر برسد.

 

4. مدت زمان نصب سریع تر: اخیرا نتایج یک آزمایش انجمن اروپایی در زمینه لوله و اتصالات نشان داده که نصب لوله پلیکا بیش از 30 % سریع تر از لوله بتنی با همان اندازه است.

 

5. سطح صاف : لوله پلیکا باید برای پروژه های خط لوله تامین آب در نظر گرفته شوند چون که آنها از مواد جایگزین در عملکرد و هزینه بهره وری برترند. همچنین سطح صاف آنها سرعت های جریان بالاتری را فراهم می کند و به این ترتیب باعث کاهش پتانسیل انسداد و شکستگی می شود.

 

6. اتصالات بدون نشت: سطح فوق العاده صاف لوله پلیکا ، هزینه های پمپاژ را کاهش می دهد و اتصالات بدون نشت آن ، از دست دادن آب را رفع می کند. مهر و موم های الاستومری این امکان را به لوله پلیکا می دهد تا سریعا و به آسانی بدون نیاز به الکتریسیته یا حفاظت هوایی متصل شوند.

 

7. عمر طولانی: لوله پلیکا دارای یک رکورد عملیاتی ثابت بیش از 50 سال در استرالیا هستند در حالی که مطالعات خارج از کشور نشان می دهد که طول عمر مورد انتظار برای لوله پلیکا بیش از 100 سال باشد.

 

8. هزینه پایین تر: لوله پلیکا باعث صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های مربوط به پروژه ها می شوند حتی بیشتر از آنکه نصب ، میزان پایین انسداد و هزینه های چرخه زندگی در نظر گرفته شوند.

 

9. لوله پلیکا بسیار انعطاف پذیرند و می توانند در هنگام بارگذاری خارجی وزن خاک ، بدون شکستن خم شوند. لوله سخت مانند آنهایی که از بتن ، خاک رس یا سرامیک ساخته می شوند حین بارگذاری قادر به خم شدن نیستند و وقتی به حد فشاری خود می رسند ، فشردگی دیواره ها و فروریختن را تجربه می کنند.

قیمت لوله پلیکا معمولی

 

لوله و اتصالات پلیکای مورد استفاده برای برق و ناودانی به اصطلاح لوله هواکشی نامیده می شوند و دارای ضخامت کمی می باشند و قیمت آنها نیز در لیست لوله پلیکا معمولی قرار می گیرد.

 

 قیمت لوله پلیکا فشار ضعیف

 

در لوله کشی آب ساختمان ها از لوله پلیکا فشار ضعیف استفاده می شود که دارای ضخامت کمی بیشتر از سایر لوله پلیکا ارزان قیمت است و توانایی تحمل فشار بیشتری برای عبور آب دارد.

 

 قیمت لوله پلیکا فشار قوی

 

لوله پلیکا فشار قوی که از دسته لوله های پی وی سی سنگین محسوب می شود بیشتر در لوله کشی های فاضلاب شهری کاربرد دارد و مسلما این نوع از لوله ها دارای وزن و ضخامت بیشتری در مقایسه با سایرین می باشند، در ضمن توان تحمل فشار آنها نیز بالاست.